Biofilický design a minimalismus. Globální gigant Unilever otevřel nové kanceláře na pražské Palmovce

19. listopadu 2019

Pobočky ve více než 100 zemích světa, přes 150 tisíc zaměstnanců, produkty prodávané do 190 zemí a tržby atakující hranici 52 miliard eur. I to jsou čísla, potvrzující globální sílu britsko-nizozemského výrobce spotřebního zboží Unilever, který se specializuje na potraviny a nápoje, čisticí prostředky, kosmetické výrobky a osobní péči. Právě v těchto oborech patří k vůbec největším producentům na světě.

A Unileveru se daří i v České republice, kde je aktivní od roku 1991 a kde do jeho portfolia spadají značky jako Knorr, Algida, Cif, Dove nebo Signal. Právě česká centrála společnosti se stala nedávno cílem velkém změny, když byla přestěhována do moderní kancelářské budovy Palmovka Open Park na pražské Palmovce.

Design nového českého sídla nesoucího se v duchu otevřených prostorů a kolaboračních zón si vzalo na starost architektonické studio Monom, které na 2 500 metrech čtverečních vytvořilo prostor inspirující se současným trendem otevřených kanceláří. Zaměstnanci české pobočky tak například nemají k dispozici pevně dedikovaná pracovní místa a většina prostoru je plně variabilní, umožňující takřka instantní přestavbu dle konkrétní situace a vytíženosti.

„Samotné stěhování firmy do nových prostorů je velká změna. Společnost Unilever se ji rozhodla využít jako nový začátek přístupu k práci v kancelářských prostorech. Naším cílem bylo pomocí návrhu interiéru tuto změnu co nejvíce ulehčit a zpříjemnit,“ popisuje svou práci architektonické studio Monom.

I s ohledem na to, že zaměstnanci nemají napevno svá konkrétní pracovní místa, mohou volně proplouvat prostorem a přemisťovat se podle toho, s jakými kolegy zrovna potřebují spolupracovat. „V pracovním prostředí se střídají místa pro individuální soustředěnou práci s místy pro práci v týmech a s neformálními zónami pro otevřenou diskusi. Slunný a vzdušný prostor je na jednotlivé sekce dělen skříňkami, které lze snadno přesunout a okamžitě reagovat na aktuální potřeby,“ dodávají architekti.

Interiér pracovního prostředí ve studiu Momon navrhli v jemných přírodních barvách, přičemž široký sortiment firmy Unilever, jednotlivé značky a jejich barevnost jsou vyzdviženy v samostatných jednacích místnostech. Každá z nich je přiřazena jedné konkrétní značce a ve svém designu má odrážet její charakter a cíle.

Zdroj: https://www.czechcrunch.cz/2019/11/biofilicky-design-a-minimalismus-globalni-gigant-unilever-otevrel-nove-kancelare-na-prazske-palmovce/

ZAPOJTE SE
Staňte se součástí Palmovka Teď
CHCI BÝT SOUČÁSTÍ