18. Prosince 2019
Bolavá místa Palmovky, jako je současné autobusové nádraží, dozná v následujících letech výrazných změn. A jak budou vypadat? Udělejte si jasnější představu.
Průlom nastal v roce 2018, kdy se po 30 měsících jednání podařilo vyřešit majetkoprávní a smluvní vztahy projektu s Dopravním podnikem hl. města Prahy (DPP), kterému pozemky nádraží a jeho okolí patřily. Stalo se tak po téměř patnácti letech od zveřejnění původního záměru.
Projekt, který i přes platné územní rozhodnutí investor přepracovává, je pro revitalizaci celé lokality klíčový.
„Za městskou část a její občany aktivně ovlivňujeme podobu i funkční náplň. Oceňujeme vstřícný a zodpovědný přístup investora, který si uvědomuje, že One Palmovka bude zásadním impulsem pro kvalitní život Palmovky a celé této části Libně. Včetně nových veřejných prostranství,“ řekl radní Prahy 8 Tomáš Hřebík (TOP 09 + STAN).
KLÍČOVÁ PROMĚNA
Výsledkem je úplně nová podoba, která mnohem více vyhovuje okolní zástavbě. Přináší nové, kvalitní veřejné prostory i poutavé prvky v hmotě i fasádách budoucích domů. Vše nasvědču je tomu, že projekt s pracovním názvem One Palmovka výrazně přispěje k proměně Palmovky k lepšímu. „Architekturu i proporci bytů jsme řešili v úzké spolupráci s městskou částí Praha 8, DPP, Magistrátem hlavního města Prahy a rovněž IPR. Registrujeme výhradně pozitivní ohlasy. Se zahájením stavby počítáme v roce 2021, ale první aktivity týkající se oživení celé lokality proběhnou už v příštím roce,“ informoval Kamil Hošták, jednatel společnosti Landia Management s.r.o., které je vedle Discovery Group investorem projektu.
Projekt byl zastupitelům městské části Praha 8 představen zkraje prosince, řešilo se i dopravní řešení celé lokality. Klíčové je celkové zklidnění a zohlednění bezpečnosti chodců. Původní terminál pro autobusy umístěný ve vnitrobloku projektu nahradil i na základě požadavků DPP moderní dopravní uzel pro veřejnou dopravu. V rámci něj dojde k vybudování komfortních a hlavně bezpečných tras pro chodce. Velkou výhodou zůstává přímé propojení se stanicí metra Palmovka. Navážou na ni tramvajové a dvě autobusové linky.
Novinkou jsou zastávky pro elektrobusy a trolejbusy a zázemí pro řidiče i cestující. Půjde o
moderní dopravní terminál zaručující komfortní dopravu všem cestujícím.
400 PARKOVACÍCH MÍST
V novém projektu, který oproti původnímu návrhu půdorysně kopíruje okolní městské bloky, vznikne na 400 podzemních parkovacích míst. Vjezdy a výjezdy budou situovány do ulic Ludmilina, Na Hrázi a
Ronklova. I díky vodním prvkům a krásní piazzettě tak bude moci v ulici Na Žertvách prostor pro kulturní a společenské akce naší městské části, farmářské trhy nebo gastronomické festivaly.
„Tak zásadní proměnu, jakou projde okolí současného autobusové nádraží, nelze připravovat bez zapojení občanů. Proto jeho podobu budeme řešit společně s místními na workshopech v první polovině roku 2020,“ doplňuje zastupitel Petr Pelc, který se na koordinaci podoby Palmovky dlouhodobě podílí.
Vedle toho vedení osmé městské části řeší s investorem na půdě magistrátu a IPR také kompletní rekonstrukci náměstí Bohumila Hrabala. Zde je navrženo literární zákoutí s uměleckým ztvárněním odkazu tohoto spisovatele. Zahájení výstavby investor připravuje na rok 2021.
CO PŘINESE OŽIVENÍ PALMOVKY OBČANŮM?
• Bezpečnost, čistotu, novou zeleň, včetně zelených fasád
• Klidná zákoutí, náměstí a promenády
• Zklidnění a zpřehlednění dopravy
• Reprezentativní centrum celé Libně
• Nový supermarket, služby, kavárny a restaurace
• Živé centrum se stálými obyvateli, ne kanceláře
• Špičkovou architekturu s uměleckými instalacemi
• Nový impulz pro rozvoj celé lokality
• Nové nájemní a vlastnické bydlení v místě
Tento článek byl napsán pro měsíčník Osmička