Podle radního pro dopravu Tomáše Slabihoudka (TOP 09 + STAN) infrastruktura vhodného parkování neodpovídá množství těchto sdílených skútrů a kol. „Necháme proto vyznačit vyhrazená parkovací místa pro jednostopá vozidla, v nichž budou moci parkovat nejen skútry, ale i kola a koloběžky. Cílem je, aby tyto dopravní prostředky nadále nezabíraly místo pro auta a nepřekážely na chodnících,“ uvedl radní.
Nyní radnice připravuje pilotní provoz na zhruba dvaceti místech v Karlíně a na Palmovce, kde nechá vyznačit parkovací místa pro skútry, motorky, ale i jízdní kola a koloběžky. „Nové dopravní značení nahradí stávající dopravní stíny a žluté čáry. Je navrženo tak, že se kvůli němu nebudou rušit stávající parkovací místa. Naopak tedy dojde k navýšení kapacity parkování,“ informoval předseda komise pro dopravu Martin Jedlička (TOP 09 + STAN). „Po všech provozovatelích zejména sdílených prostředků pak budeme žádat, aby zde jejich uživatelé parkovali a nesnižovali počet parkovacích míst, které mohou využít obyvatelé Prahy 8,“ dodal Jedlička.
Jednostopá vozidla, tedy i sdílené skútry, dnes dle legislativy smí zdarma využívat stání v parkovacích zónách. Vedle toho je v ulicích množství prostoru v dopravních stínech, kde se v současnosti legálně parkovat nesmí, ale jiné využití nemají. Vyznačením parkovacích stání pro jednostopá vozidla v těchto místech dojde k maximálnímu využití dostupných prostor a celkovému navýšení kapacity a zefektivnění parko- vání na území Karlína a Libně. Právě vyznačením nových parkovacích míst chce vedení Prahy 8 předejít k tomu, aby sdílené skútry zabíraly místo pro automobily místních obyvatel.
Projekt městská část připravu je již od loňského roku, k výběru vhodných míst došlo i ve spolupráci se Škoda Auto Digilab. Vyznačení parkovacích míst se očekává v letních měsících.
Zdroj: MČ P8